Riksskeppsrådet 2021

8 november, 2020 av olavinberg

Torbjörn Einarsson, Sjöscoutkåren St Göran, har skickat detta meddelande:

På senaste Riksskeppsrådet beslutade vi att försöka få till ett större möte mellan Sveriges sjöscoutsledare genom att kalla till en Nationell sjöledarträff i samband med Riksskeppsrådet 2021. Datum för detta skulle vara den 30-31/1 2021 och platsen var tänkt att vara Stockholm.
Nu är det inte läge för ett fysiskt möte längre, utan vi tänkte köra virtuellt samma datum som planerat. Det är förstås nackdelar med att inte kunna träffas fysiskt, men det finns också fördelar genom att fler kan vara med och nu börjar de flesta bli vana vid onlineaktiviteter så det borde kunna funka bra.
Lars Jonasson och jag som är ansvariga för planeringen skulle därför vilja att ni dels reserverar dessa dagar i era kalendrar, dels funderar på bra programpunkter som ni kan bidra med eller vill att någon annan håller i, t.ex.
* presentation av hur vår kår försöker använda NFBs seglingsintyg som bas för skepparnivåer
* bilder och erfarenheter från någon segling
* erfarenheter och tankar om batteridrivna följebåtar
* Kahoot!-frågesport med sjöscoutsfrågor
* Kapten Haddocks svordomar på olika språk
* några moment från SjöLU
* uppdatering om SJÖ20
Skicka förslag till torbjorn.einarsson¤stgscout.se eller lars.tegelbruket¤gmail.com.
Programmet kommer inte att vara helt klart men en kallelse till tillställningen inklusive Riksskeppsrådet är tänkt att skickas ut till alla sjöscoutkårer om ett par veckor.
Ser fram emot era kreativa idéer ert engagemang!
Mer info och diskussion kommer att finnas i Facebook-gruppen Sjöscouter i Sverige.